Allianz Life perkasa lebih 3,000 ahli Allianz Life Changers untuk sedia perkhidmatan berkualiti

Allianz Life perkasa lebih 3,000 ahli Allianz Life Changers untuk sedia perkhidmatan berkualiti

allianz
Raymond Cheah berkongsi strategi pada seminar Allianz Life Changers di AGSR ke-63 baru-baru ini di Pusat Konvensyen Antarabangsa Genting.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

KUALA LUMPUR: Allianz Life Insurance Malaysia Berhad (Allianz Life) telah berjaya menamatkan siri Action Group Seminar & Recognition (AGSR) 2025, sebuah acara penting yang memperkukuhkan komitmen syarikat dalam memberikan perkhidmatan bermutu tinggi kepada pelanggan melalui pembangunan strategik agensi dan tenaga kerja agensi yang berprestasi tinggi.  

Tahun ini, Allianz Life telah menganjurkan tiga AGSR, dua diadakan di Pusat Konvensyen Setia City dan Pusat Konvensyen Antarabangsa Genting, dan satu di luar negara di Pusat Konvensyen Antarabangsa (ICC) Hat Yai di Thailand.

Acara tersebut telah menghimpunkan lebih 3,000 ahli Allianz Life Changers dan tetamu, sekali gus menekankan fokus Syarikat dalam membina rangkaian agensi yang kukuh, bermotivasi dan bersedia untuk masa hadapan. 

Ketua Pegawai Jualan Allianz Life, Raymond Cheah memfokuskan teras Syarikat dan kepentingan membina kepercayaan dengan pelanggan untuk perniagaan.

“Perniagaan kami berteraskan perlindungan, dan pelanggan meletakkan kepercayaan mereka kepada kami untuk melindungi apa yang bernilai buat mereka.

“Kepercayaan ini terhasil melalui konsistensi, profesionalisme dan empati. Itulah sebabnya usaha membangunkan tenaga agensi kami menjadi keutamaan.

“Dengan melengkapi Allianz Life Changers kami dengan kemahiran dan pemikiran yang betul, kami mewujudkan asas keyakinan dan kebolehpercayaan yang boleh pelanggan harapkan,” katanya.

Siri AGSR berfungsi sebagai platform untuk meraikan pencapaian ejen berprestasi tinggi sambil menyediakan peluang untuk pembangunan profesional. Melalui sesi ucaptama, perbincangan panel dan majlis pengiktirafan, Allianz Life memperkukuhkan budaya prestasi, kebolehsuaian dan penambahbaikan berterusan, kualiti yang secara langsung diterjemahkan kepada perkhidmatan dan perlindungan yang lebih baik untuk pelanggan.

Seminar tersebut turut menampilkan kandungan yang berpandangan jauh tentang kepimpinan, inovasi dan trend pasaran, melengkapkan ejen untuk berkembang maju dalam industri yang pesat berkembang.

Pengukuhan keupayaan mereka memastikan Allianz Life Changers berada pada kedudukan yang baik untuk memberikan penyelesaian khusus yang memenuhi pelbagai keperluan pelanggan merentasi semua peringkat kehidupan.

“Di Allianz Life, setiap peluang pembelajaran merupakan satu langkah ke arah memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggan kami.

“Dengan memperkasakan Allianz Life Changers kami dengan pengetahuan dan kemahiran yang betul, kami sedang membentuk komuniti profesional yang boleh membawa perubahan sebenar dalam kehidupan orang ramai,” kata Raymond. 

Tonggak utama strategi pembangunan agensi Allianz Life ialah Allianz C.E.O. Programme, satu inisiatif berstruktur selama 24 bulan yang direka untuk mempercepatkan pertumbuhan individu berpotensi tinggi ke dalam peranan kepimpinan agensi.

Inisiatif ini mencerminkan komitmen jangka panjang Allianz Life untuk membina tenaga kerja agensi yang profesional dan berpusatkan pelanggan yang mampu memberikan nilai yang konsisten dan nasihat yang dipercayai. 

Dengan terus melabur dalam pembangunan bakat dan strategi yang berpusatkan pelanggan, Allianz Life berada pada kedudukan yang baik untuk memenuhi keperluan pelanggannya yang sentiasa berubah dan memacu pertumbuhan yang lestari pada tahun-tahun akan datang.

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN