Jadikan pembelajaran lebih menarik untuk pelajar ADHD, autisme

Jadikan pembelajaran lebih menarik untuk pelajar ADHD, autisme

IA bukan sahaja menceriakan proses pembelajaran, malah meningkatkan fokus, motivasi dan kemahiran sosial pelajar yang sering menghadapi cabaran dengan kaedah pengajaran tradisional.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

DALAM era pendidikan digital masa kini, gamifikasi semakin mendapat perhatian sebagai pendekatan efektif untuk membantu pelajar berkeperluan khas seperti gangguan hiperaktif dan kurang tumpuan (ADHD) dan autisme. Kaedah ini bukan sahaja menceriakan proses pembelajaran, malah meningkatkan fokus, motivasi dan kemahiran sosial pelajar yang sering menghadapi cabaran dengan kaedah pengajaran tradisional. Gamifikasi merujuk kepada penggunaan elemen permainan seperti mata ganjaran, tahap pencapaian, cabaran dan visual interaktif dalam sesi pembelajaran. Bagi pelajar…

Sokong kewartawanan kami

PERCUMA

1 bulan

1 Bulan / RM4.99

Sehari hanya RM0.17

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN