Literasi digital tingkat daya saing usahawan wanita

Literasi digital tingkat daya saing usahawan wanita

SEBANYAK 86 peratus usahawan wanita menggunakan platform digital untuk pemasaran, namun tahap kemahiran kekal tidak seimbang.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

LITERASI digital kini menjadi keperluan asas dalam memperkasa usahawan wanita, khususnya dalam era ekonomi digital. Ia bukan sekadar kemahiran teknikal, malah mencerminkan peranan wanita sebagai ejen perubahan yang membina legasi mampan. Dalam dunia yang pantas berubah, wanita perlu celik digital untuk bersaing secara efektif. Secara asasnya, literasi digital merujuk kepada keupayaan memahami, menggunakan dan menghasilkan kandungan digital dengan berkesan. Statistik menunjukkan 86 peratus usahawan wanita Malaysia menggunakan platform digital untuk…


1 Bulan / RM9.90

Sehari hanya RM0.33

1 Tahun / RM75

Sehari hanya RM0.20 sen

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN