Perbankan talian diragui? - Utusan Malaysia

Perbankan talian diragui?

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

LAPORAN Indeks Ke­selamatan Unisys yang dikeluarkan pada 2018 menunjukkan masih terdapat kebimbangan dalam kalangan rakyat Malaysia untuk menggunakan identiti digital bagi mengakses perkhidmatan perbankan dalam talian. Mereka bimbang untuk mengesahkan pembayaran atas faktor keselamatan data. Pengarah Penyelesaian Per­khidmatan Kewangan Unisys Asia Pasifik iaitu Ian Selbie menyatakan orang ramai hanya selesa mengguna identiti digital untuk berurusan dengan kerajaan. Kebimbangan yang ditunjukkan orang ramai khabarnya atas faktor keselamatan data yang digunakan kerana…

Sokong kewartawanan kami

PERCUMA

1 bulan

1 Bulan / RM4.99

Sehari hanya RM0.17

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN