DBP sediakan Khidmat Sah Bahasa, pastikan tiada kesalahan pada iklan - Utusan Malaysia

DBP sediakan Khidmat Sah Bahasa, pastikan tiada kesalahan pada iklan

PESERTA Forum Bahasa Melayu dan Nilai Komersial anjuran Rangkaian Hotel Seri Malaysia Sdn. Bhd. bersama DBP serta Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya bergambar bersama pada program yang diadakan di Seremban, semalam.-UTUSAN/NAZARUDIN SHAHARI
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

SEREMBAN: Sebanyak 152 pihak berkuasa tempatan (PBT) di seluruh negara telah menggunakan Khidmat Sah Bahasa oleh Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) dalam usaha memastikan tiada kesalahan bahasa pada iklan di tempat awam. Ketua Bahagian Promosi dan Pengiktirafan DBP, Roziah Md. Yunus berkata, semua pihak yang memohon permit iklan diwajibkan menggunakan perkhidmatan itu sebagai syarat sebelum permohonan mereka diluluskan. Beliau berkata, syarat itu bertujuan memastikan pengiklan menggunakan perkataan, istilah dan tatabahasa yang betul untuk dilihat oleh orang ramai. “Jika terdapat kesalahan maka pihak PBT akan mengambil tindakan yang sewajarnya mengikut prosedur…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN

Teruskan membaca

Nikmati akses tanpa had serendah RM9.90 sebulan

Sudah melanggan? Log Masuk untuk membaca berita sepenuhnya