MCMC turunkan 2,033 iklan produk dan perkhidmatan di media sosial

MCMC turunkan 2,033 iklan produk dan perkhidmatan di media sosial

TEO Nie Ching melawat ruang reruai pada Majlis Pelancaran GDPM Fest 2025 Peringkat Negeri Johor di Johor Bahru, Johor hari ini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

JOHOR BAHRU: Sebanyak 2,033 iklan di media sosial berkaitan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan telah diturunkan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) dari awal tahun ini sehingga 1 Ogos lalu. Timbalan Menteri Komunikasi, Teo Nie Ching berkata, tindakan itu diambil susulan 2,283 aduan yang diterima pihaknya daripada Kementerian Kesihatan (KKM) dan agensi kerajaan yang lain. “Pada 2023, pihak MCMC menerima sebanyak 439 aduan dan telah menurunkan sebanyak 390 iklan…

Sokong kewartawanan kami

PERCUMA

1 bulan

1 Bulan / RM4.99

Sehari hanya RM0.17

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN