Pemasar hendaklah kreatif - Utusan Malaysia

Pemasar hendaklah kreatif

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

BAGAIMANA Untuk Menjadi Pemasar Yang Kreatif? Dalam permainan bola­sepak, para pemain yang berada di bahagian tengah dikenali sebagai midfielder. Nama lain bagi mereka ialah playmaker, iaitu perancang permainan. Oleh ke­rana posisi yang strategik, mereka memikul tanggungjawab besar untuk merancang dan mencorak permainan bagi memastikan sebanyak mungkin peluang dicipta kepada pemain-pemain di bahagian serangan atau striker, untuk menjaringkan gol. Bukan mudah untuk mencipta peluang-peluang ini. Mereka perlu ‘nampak’ peluang tersebut sebelum ia dirancang, mereka perlu tahu apa yang perlu dilakukan terlebih dahulu sehinggalah peluang tersebut diadakan dan mereka perlu kreatif. Tanggungjawab…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN