DataKITA bantu mudahkan perniagaan buat keputusan - Utusan Malaysia

DataKITA bantu mudahkan perniagaan buat keputusan

MAHADHIR AZIZ
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

PETALING JAYA: Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia (MDEC), agensi peneraju ekonomi digital, telah memperkenalkan DataKITA untuk menggalakkan perniagaan mengadaptasi dan menghargai data untuk menjadi syarikat dipacu data dan kesediaan AI. Akronim KITA dalam inisiatif DataKITA menggambarkan empat teras utama iaitu Knowledge (Pengetahuan), Infrastructure (Infrastruktur), Talent (Bakat) dan Action (Tindakan) – dengan setiap teras memainkan peranan dalam meningkatkan ketersediaan data dalam ekosistem, menambah baik kebolehcapaian data dan menggalakkan penggunaan data. Mempromosikan Literasi dan Kesedaran Data Literasi data telah diiktiraf di seluruh dunia berikutan ia berkeupayaan untuk membaca, memahami, mencipta dan mengkomunikasikan data…

 

Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya

 

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN