KUALA LUMPUR 8 April- Pameran Halal Antarabangsa Malaysia (MIHAS) 2019 mencatatkan jualan lebih daripada RM1.6 bilion meningkat 5.7 peratus berbanding RM1.5 bilion pada edisi 2018. Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade), Datuk Wan Latiff Wan Musa berkata, pameran tersebut menjana jualan berjumlah RM987.7 juta manakala Program Penyumberan Antarabangsa (ISP) menyumbang sebanyak RM615.6 juta. “Peningkatan jualan sebanyak 5.7 peratus pada MIHAS 2019 mengatasi sasaran kami sebanyak tiga peratus,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini. Tambah Wan Latiff, syarikat Malaysia mempunyai bahagian perniagaan terbesar mewakili 81 peratus daripada…
Sila Log Masuk atau Langgan untuk membaca berita sepenuhnya