Ramai kanak-kanak terpengaruh guna kosmetik seawal usia 3 tahun

Ramai kanak-kanak terpengaruh guna kosmetik seawal usia 3 tahun

ADA syarikat pengeluar kosmetik menyasarkan kanak-kanak berusia seawal tiga tahun untuk menggunakan produk mereka. - AGENSI
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

PARIS: Trend kecantikan dalam TikTok mencetuskan kebimbangan apabila semakin banyak jenama kosmetik menyasarkan kanak-kanak seawal usia tiga tahun. Pakar dermatologi menyatakan kulit kanak-kanak tidak memerlukan produk kecantikan, namun permintaan meningkat akibat pengaruh media sosial. Jenama baharu seperti Rini, disokong pelakon Kanada Shay Mitchell, melancarkan rangkaian masker muka kanak-kanak bertemakan haiwan yang dijual sekitar AS$35 (RM144). Di Amerika Syarikat (AS), Evereden turut memasarkan toner, pelembap dan semburan muka untuk praremaja, malah…

Sokong kewartawanan kami

PERCUMA

1 bulan

1 Bulan / RM4.99

Sehari hanya RM0.17

Tidak mahu terlepas? Ikuti kami di

 

BERITA BERKAITAN