Walau bagaimanapun, mengecewakan sekali apabila dimaklumkan tiket kami tidak boleh dibatalkan. Sekiranya saya ingin menukar tarikh lain, perlu bayar denda RM300 seorang bagi perjalanan sehala ditambah harga tiket baharu. Bayangkan kos yang terpaksa ditanggung walaupun bukan atas kerelaan kami untuk membatalkannya.

Kata staf itu lagi, selagi tidak dapat kenyataan daripada kerajaan, mereka tidak boleh berbuat apa-apa dan dimaklumkan penerbangan ke India berjalan seperti biasa.

Dalam hal ini, saya nampak AirAsia tidak prihatin langsung dan sengaja membiarkan pelanggan menanggung masalah bersendirian. Walaupun sudah saya nyatakan yang Wisma Putra menyatakan larangan dan menasihati orang ramai menangguhkan sebarang perjalanan ke sana tetapi staf terbabit tetap berkeras.

Saya berharap AirAsia tidak hanya mengira keuntungan semata-mata.

PENUMPANG KECEWA

Shah Alam