Naib Canselor UUM, Profesor Datuk Seri Dr. Mohamed Mustafa Ishak berkata, restoran yang mula beroperasi tahun lalu itu bakal menjadi peneraju perniagaan kopi yang menawarkan kopi asli dan menu popular Malaysia pada harga berpatutan.

“Manager’s Coffee merupakan jenama baharu keluaran UUM yang mana jenama unik ini memilih kualiti kopi tersendiri untuk diketengahkan di dalam pasaran.

“Selain berpeluang menikmati kopi berkualiti, Restoran Ma­nager’s Coffee akan melengkapkan lagi kemudahan tempat makan sedia ada yang bukan sahaja untuk warga UUM tetapi pe­ngunjung serta tetamu universiti ini,” katanya selepas Pelancaran Restoran Manager’s Coffee di sini baru-baru ini.

Pelancaran restoran itu di­sempurnakan Pengerusi Lembaga Pengarah UUM, Tan Sri Siti Sa’diah Sheikh Bakir sempena sambutan Hari Pengasasan UUM ke-33.

Terdahulu berlangsung Majlis penyampaian Watikah Pelantikan Profesor Adjung Pusat Pengajian Pengurusan Pelancongan, Hospitaliti dan Alam Sekitar (STHEM) UUM kepada Chef Wan atau nama sebenarnya, Datuk Redzuawan Ismail.

Dalam majlis tersebut, Chef Wan turut menunjukkan demonstrasi masakan resepi istimewa iaitu ‘Ayam Panggang Percik Chef Wan’ yang akan menjadi 'signature dish' Restoran Manager’s Coffee.

Mohamed Mustafa berkata, Manager’s Coffee merupakan projek pembangunan usahawan pelajar di bawah Institut Pembangunan Keusahawanan dan Koperasi (CEDI) dan merupakan program inkubator francais pelajar.

“Dengan perasmian restoran ini, kita bergerak selangkah dalam bidang keusahawanan selain memberi peluang kepada UUM membina jenama yang kuat di dalam sektor francais.

“Secara tidak langsung, pelancaran restoran ini juga boleh menarik lebih ramai pelajar dalam dan luar negara bagi mengikuti program keusahawanan francais di peringkat ijazah sarjana muda, sarjana dan doktor falsafah (PhD),” katanya.