Kempen itu yang dilancarkan serentak di seluruh negara dengan tema 'BTS Berkualiti Pulangan Tertinggi' bertujuan menggalakkan semua pembekal BTS berusaha mencapai kualiti yang ditetapkan iaitu 100 peratus masak dan selaras dengan Manual Penggredan Buah Kelapa Sawit MPOB Edisi Ketiga. 

Dalam kempen itu, para pembekal BTS diterangkan mengenai sistem penggredan, faktor-faktor yang menyebabkan hasil dikenakan penalti serta peranan Jawatankuasa Permuafakatan Peningkatan Kualiti (JPPK) di dalam menentukan kualiti BTS. 

FGV juga berkongsi kepakaran mengenai pengurusan ladang terbaik bermula daripada kaedah penanaman, penjagaan pokok hingga pengeluaran bagi memastikan hasil BTS yang lebih produktif. 

Kempen itu telah dilancarkan oleh Pengerusi FGV, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad di Kilang Sawit Serting Hilir, dekat sini hari ini.

Yang turut hadir, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan FGV, Datuk Zakaria Arshad; Pegarah Besar Felda, Datuk Hanapi Suhada dan wakil Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB) Seremban, Mohammad Jasni Satar. - UTUSAN ONLINE